/ Allmänt /

AVMASKNING.

I går var det dags för första avmaskningen. Det tyckte dom INTE om!
 
Jag satte som i knät och med lite Banminth-pasta på fingret lirkade jag in  det i munnen på dom. BLÄÄ!
Spott och fräs! Men jag gullade med valparna och kliade dom på magen tills hela dosen hade försvunnit ner i magen. Så låg Honung på golvet bredvid, och tog emot dom med  mjölkstinna juver. Det var en god efterrätt.
 
Det knöligaste var att väga valparna. Dom är hala som ålar och ligger inte still!
Alla vägde mellan  1 kg och 75 gr  -  2 kg och 100 gr. Rejäla hund-bebisar.
 
Jag hittade en hög platsbehållate med plan botten, som jag ställde på vågen. Men den 1:a blonda hanen lyckades välta hela arrangemanget. Ingen bra start på proceduren. Men efter det gick det bättre, och till sist var alla 7 vägda. Phu!
 
Sen orkade jag inte klippa allas klor. Det får jag ta en annan dag. 
På torsdag är dom redan 3 veckor!
Dags för smakportioner. Nu börjar mitt jobb.
 
 
 
 
Honung har gjort sin del av avtalet på ett utmärkt sätt.
Men nu vill hon vara "barnledig" på små promenader och leka med mamma Cruella igen.